چگونه سوالات آیین نامه اصلی را مطالعه کنیم؟

 

نیاز هنرجویان به سوالات آیین نامه اصلی

تعداد سوالات آیین نامه اصلی 30 سوال است و زمان 20 دقیقه، برای هر سوال 40 ثانیه بیش‌تر فرصت ندارید. کمتر از 4 بار اجازه دارید اشتباه کنید. بیایید نگاهی به شرایطی بیندازیم که پیش از شرکت در آزمون آیین نامه با آن مواجه می‌شوید. شما پس از گذراندن آزمون مقدماتی وارد مرحله یادگیری عملی خواهید شد.

جلسات یادگیری عملی به صورت فشرده است و پر از نکاتی است که شما نیاز خواهید داشت که تمرین کنید و بر آن‌ها مسلط شوید. باید بتوانید در کلاس‌های عملی خود را به راننده‌ای ماهر تبدیل کنید. هر چه از کلاس‌های عملی می‌گذرد فاصله شما از آزمون مقدماتی زیاد می‌شود. هر آنچه برای آیین نامه خواندید در ذهنتان کمرنگ می‌شود.

اما حواستان نیست که در حال نزدیک شدن به آزمون اصلی هستید و در کلاس‌های عملی غرق شدید. ناگهان چشم باز می‌کنید و می‌بنید که مدت بسیار کوتاهی تا آزمون باقی مانده و عملا هیچ مطالعه‌ای نداشتید. هر آنچه از گذشته در ذهنتان بود نیز کمرنگ شده، تنها راهی که دارید در اختیار داشتن مجموعه‌ای از نمونه سوالات آیین نامه اصلی است.

چگونه سوالات آیین نامه اصلی را مطالعه کنیم؟

برای مطالعه سوالات آیین نامه اصلی اول باید روشن کنید که در چه وضعیتی هستید. اگر هنوز در حال خواندن برای ازمون مقدماتی قرار دارید که شرایط ایده‌آل است. مجموعه سوالات آیین نامه اصلی را در کنار مقدماتی مطالعه و خلاصه برداری می‌کنید و به این ترتیب خیال خود را از بابت آزمون اصلی راحت می‌کنید. اما معمولا شرایط اینقدرها هم ایده‌آل نیست.

برای مواردی که شما در آستانه آزمون اصلی هستید و تسلط و زمان کافی ندارد باید پس از دانلود مجموعه جامع سوالات آیین نامه باروش درست مطالعه را انجام دهید تا بتوانید عقب ماندگی‌ها را جبران کنید. اما شیوه مطالعه درست چیست؟

ابتدا به بخش سوالات فنی بروید. اگر خلاصه نکات بخش فنی را در اخیار دارید مطالعه کنید و در غیر این صورت مستقیما به سراغ سوالات بخش فنی بروید.

 پاسخ نامه را کنار بگذارید و به زمان توجهی نداشته باشید. بر روی هر سوال حسابی فکر کنید. بر اساس منطق و آگاهی‌های خود را اتومبیل به سوالات پاسخ دهید. سوالات آیین نامه اصلی در زمینه سوالات فنی با آزمون مقدماتی تفاوت دارد. در واقع آزمون مقدماتی این بخش را نداشته پس شما هیچ پیش زمینه‌ای در این رابطه ندارید. به همین دلیل است که پیشنهاد کردیم اول به سراغ این سوالات بروید.

پس از بررسی 10 سوال و پاسخ‌گویی بر اساس منطق و اطلاعات عمومی و پیش‌فرض‌های خود حالا نوبت سنجش پاسخ است. تک به تک سوالات را بررسی کنید. حتی آن‌هایی که درست جواب داده‌اید را نیز بررسی کنید. نکات مربوط به هر سوال را بنویسید. این کار روز پیش از آزمون بسیار سودمند است. به سراغ 10 سوال بعدی بروید. زمانی و به همین شیوه عمل کنید.

 هر زمان که حس کردید تا حدودی بر بخش فنی سوالات آیین نامه اصلی مسلط شدید، باید آزمون‌ها را به صورت کلی بررسی کنید. آزمون اول، بدون در نظر گرفتن زمان و بدون در اختیار داشتن پاسخ‌نامه، 30 سوال را پاسخ دهید، سپس پاسخ‌ها را چک کنید. آزمون ششم با تسلط کافی می‌رسید و می‌توانید آزمون هفتم را با در نظر گرفتن زمان پیش ببرید تا برای آزمون اصلی آماده شوید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.